søndag 27. oktober 2013

Hvem dro ut proppen?


Ja, ja... Når jeg endelig får ryddet vekk buskas og trær for å få fram utsikten, så renner utsikten sin veg...
Sånn kan det gå! Hmm...

Det var ikke blinkende vann som åpenbarte seg nedenfor gjerdet mitt da jeg tok helgen. Dammen var søkk borte! En liten elv helt i bunnen og ellers gjørme. Lekkert!




Men jeg må jo innrømme at det var litt spennende å kikke ned på forskrekkelighetene da ;)

Det er første gang jeg opplever at dammen tømmes, men tidligere skjedde det visst hvert år. Jeg tror de renser rørledningene nedenfor demningen.

Dammen er veldig dyp rett utenfor gjerdet. Jeg er redd det kan være strømninger ned mot inntaket til rørledningene som fører ned til kraftstasjonen, derfor bader vi aldri der. Badeplassen ligger litt lenger opp langs elven.



Noen ganger renner demningen over. Da blir det rene fossefallet på nedsiden. Det er flott, men jeg tror det skjer ganske sjelden. (Eller så er det jeg som befinner meg der ganske sjelden..)


Ønsker alle en riktig god søndag ettermiddag :)

6 kommentarer:

  1. Litt dramatikk krydrer dagen : ) Ønsker deg en flott ny uke. Med eller uten vann i dammen : )

    SvarSlett
  2. Fint er det iallefall med vann. Ingen problem med vann her om dagen iallefall :)

    SvarSlett
  3. Utsikten skjemmer ingen:) Alltid spennende hva som åpenbarer seg når teppet går opp. To be continued, vann eller ikke, tenker jeg. Ha strålende dager fremover!

    SvarSlett
  4. Det er sikkert veldig fint fra din tomt når vannet er oppfylt igjen! Så heldig du er som har vann så tett på tomten!

    Ha en fortsatt fin uke!

    Hilsen Hanne S.

    SvarSlett
  5. Ojii...dette var en brå endring...vann er som kjent ikkelett å styre..det går de det vil.
    Fin dam når den er full med vann:)
    Ønsker deg en fin kveld:)

    SvarSlett
  6. OI, for en dramatikk! Virkelig ville og vakre omgivelser du har rundt hagen din! Herlig med badeplass lenger oppe da. Sukk! Sommer er nydelig!! :)

    SvarSlett