mandag 1. juli 2013

Og den som var en sommerfugl...

... eller et annet nektar- og pollenhungrig insekt. (Sommerfugl høres bare litt hyggeligere ut.)
Tenk hvilken lykke å gå inn for landing i en nyutsprunget valmue. Uberørt av andre insekter og fortsatt krøllete i kronbladene. Det er ikke lenge siden knoppen brast og nå blafrer det i silke og pudder .





Jeg lurer på om insektene er så travle som det ser ut som, eller om de tar seg tid til å nyte. Her hadde jeg glemt å jobbe i alle fall... 

Fascinerende vakkert der inne.





7 kommentarer:

  1. Aaaahhhh, vallmo, säger jag bara. De kan man sitta och meditera över hur länge som helst. :-)

    SvarSlett
  2. Utrolig nydelig. Har også tatt en del bilder inne i blomster. Det er da man virkelig får opp øynene for hvor fine de er;) Har lett etter en bjørnebærbusk jeg også...til å ha på et litt skyggefullt sted. Jammen fant jeg det dagen før jeg så ditt bilde. Artig :) De er jo så fine. Husker de fra en gammel hage fra barndommen.

    SvarSlett
  3. Jeg har en mistanke om at når insektene sitter helt i ro så er det for å hente seg inn igjen før de gyver løs på oppgaven igjen? God sommer!

    SvarSlett
  4. Flotte bilder av nydelig valmue! Reine kunstverket når man går tett på.

    SvarSlett
  5. Oi for en blomst! Ja, var jeg en sommerfugl vet jeg hvilken hage jeg ville valgt :)

    SvarSlett
  6. Det blafrer i silke og pudder... så poetisk sagt! Nydelig.

    SvarSlett
  7. Skulle gjerne vært en sommerfugl i hagen din:)

    SvarSlett