torsdag 10. januar 2013

Sesongskifte

Nå nærmer det seg et årvisst rituale her i huset. Jula skal ut! Vi har mye julepynt og julestemning, så når den forsvinner blir det veldig tomt og litt trist. Vinduene som har vært opplyst av adventsstaker og julestjerner blir mørke om kveldene og jeg kommer på at jeg hvert år har tenkt at jeg må kjøpe en lampe eller to til.
Men jeg vet jo å forberede meg litt da, så i dag kjøpte jeg noen primulaer og en bukett tulipaner i friske vårfarger på vei hjem fra jobb.
Når jula vel er ryddet bort, begynner jo neste sesong. Vinter ute og gryende vårfølelser inne. Først en periode med de nevnte nyanskaffede, og så med større og større innslag av spirer og små frøplanter. Jeg har ikke veksthus, og heller ikke noe egnet vekstrom, bare to plantelamper og masse optimisme.
Hvert år bestemmer jeg at jeg ikke skal så for tidlig og ikke for mye... Ha,ha..




Men enn så lenge er det fortsatt jul på Fagertun. Og vakker vinter ute. Kvisthulen jeg bandt sammen i fjor vår er blitt til en snøhule.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar